Kan se at man i f.eks. Hillerød ikke tæller med i klassementet hvis man kører på 29" hjul.
Det er måske noget som man vil komme til at se mere af i de kommende løb.
Kan kun give Jens B ret i at en hardtail er meget nemmere at servicere og til de fleste af de ruter som vi har i DK, er det ganske udmærket at trille rundt på og hvis du også vil trille en del asfalt over vinteren, vil jeg mene at du får størst glæde ved en hardtail.
En fully er også fed, men efter min vurdering er de alle lidt blødere i rammen og det mærker man når der bliver trykket til på stigninger m.v. hvor en hardtail klart giver mere respons. Fully'en er god på nedkørsler og på ruter med mange rødder, men hvis teknikken er rimelig (og modet lidt større) kan hardtailen nok følge med selv når det går stejlt nedad. Fullyen er typisk også lidt tungere.
Med dit budget kan du også finde et rimeligt carbon dyr og selvfølgelig med en bb30 pressfit krank, hvilket giver endnu mere stivhed når der trædes til. Forskellen er markant

. Min erfaring med carbon rammer er at de kan tåle ganske mange tæsk og jeg har endnu ikke smadret en og mine har da været rundt på taget nogle gange