Ny MTB

Her kan du sælge eller købe grej. Hvis en af vores sponsorer har et godt tilbud er det også velkomment
Besvar
Jens Pørneki

Ny MTB

Indlæg af Jens Pørneki » tors 09. sep, 2010 17:59

Så har jeg fået forsikringspenge for min gamle mtb..;-)

Sgu lidt i tvivl om hvad jeg skal købe..29er...fully.. budget 12-15K

Hvad ville I købe..

Jens Pørnneki

Jens Bang

Re: Ny MTB

Indlæg af Jens Bang » fre 10. sep, 2010 15:44

God fully:http://www.bike-discount.de/shop/k173/a ... ml?mfid=52

Bedre fully:http://www.bike-discount.de/shop/k173/a ... ml?mfid=52

Med fullys skal du være klar til flere knirkelyde og dyrere eftersyn end hardtailen, så en alu 29" hardtail med 15mm foraksel som der helt sikkert kommer nogle af i 2011 programmerne er garanteret hurtig nok og super nem i vedligeholdelse.

God jagt, jeg ville vente på en 2011 29" alu med 15mm foraksel, bb30 krankboks eller lign. De er på vej fra scott, specialized, cannondale sikkert også giant og andre.

Ps. specialized har behandlet mig fint med reklamationerne på min specialized forgaffel.

Brugeravatar
PER
Administrator
Geografisk sted: Vissenbjerg

Indlæg af PER » søn 12. sep, 2010 10:45

Kan se at man i f.eks. Hillerød ikke tæller med i klassementet hvis man kører på 29" hjul.

Det er måske noget som man vil komme til at se mere af i de kommende løb.

Kan kun give Jens B ret i at en hardtail er meget nemmere at servicere og til de fleste af de ruter som vi har i DK, er det ganske udmærket at trille rundt på og hvis du også vil trille en del asfalt over vinteren, vil jeg mene at du får størst glæde ved en hardtail.

En fully er også fed, men efter min vurdering er de alle lidt blødere i rammen og det mærker man når der bliver trykket til på stigninger m.v. hvor en hardtail klart giver mere respons. Fully'en er god på nedkørsler og på ruter med mange rødder, men hvis teknikken er rimelig (og modet lidt større) kan hardtailen nok følge med selv når det går stejlt nedad. Fullyen er typisk også lidt tungere.

Med dit budget kan du også finde et rimeligt carbon dyr og selvfølgelig med en bb30 pressfit krank, hvilket giver endnu mere stivhed når der trædes til. Forskellen er markant :D . Min erfaring med carbon rammer er at de kan tåle ganske mange tæsk og jeg har endnu ikke smadret en og mine har da været rundt på taget nogle gange :oops:
Per Isaksen

Mobil 21 45 17 10

Brugeravatar
Kenneth

Indlæg af Kenneth » man 13. sep, 2010 18:39

Hvis du har en aggressiv kørestil a´la Per så vælg Hard Tail ellers vil jeg vælge Fully. Ved Fully skal du nok forvente en lavere hastighed på lige stræk som f.eks. Langesø stien og på ikke tekniske opkørsler. Når stigningerne bliver stejle synes jeg helt klart jeg har mere bid på fully´en. På tekniske single tracks helt klart hurtigst på fully og nedkørsler super på fully ( Per sig bare til når du og ribbenet er klar til en udfordring :ugeek: :ugeek: ).

Som bekendt køre jeg nu på denne: http://www.bike-discount.de/shop/k173/a ... ml?mfid=52 Super fed cykel lidt over dit budget, men som Jens skriver så gå efter 15mm aksler til hjulene. Det giver suveræn stivhed og så er det rigtig nemt at have med at gøre. En cykel med gennemprøvede komponenter. Cyklen er nok for lille til dig ellers måtte du gerne prøve den.

29" har jeg nok ikke så meget fidus til.......er nok lidt gammeldags :oops:

Vi ses i skoven
Kenneth 8-)
Husk at træde igennem......også i svingene!

Brugeravatar
Kenneth

Indlæg af Kenneth » lør 25. sep, 2010 20:22

Husk at træde igennem......også i svingene!

Jens Pørneki

Indlæg af Jens Pørneki » søn 26. sep, 2010 14:38

Besvar